• Světový lídr v převodu digital / analog na úrovni High-End

  •                                         
    Britská firma dCS nabízí v oblasti audio ty nejšpičkovější D/A převodníky, transporty CD/SACD, referenční hodiny, upsamplery a kompletní přehrávače CD/SACD. dCS je známá po celém světě svými úspěchy v oblasti analogově digitálních technologií. Produkty dCS jsou dnes špičkovým určujícím činitelem a současně referenčním bodem v oblasti high-end, a to jak z hlediska kvality přehrávání hudby, tak z hlediska změn formátů nebo ukládání a streamování hudby s vysokým rozlišením ve špičkových zvukových systémech.



  • Společnost dCS byla založena v roce 1987 skupinou technických konzultantů v oblasti elektroniky. Její ústředí se nachází přibližně 60 km severně od Londýna, poblíž univerzitního města Cambridge. Společnost je řízena odborníky na projektování analogově - digitálních převodníků (ADC), převodníků digitálně – analogových (DAC), převodníků digitálních signálů (upsamplery) a referenčních hodin. Odtud taky pochází název – Data Conversion System. Firma mimo jiné spolupracovala s britským ministerstvem obrany na vývoji elektroniky pro letadla Harrier a Typhoon. Brzy nato začala s vývojem vlastních D/A převodníků, cesty osudu ji nakonec přivedly do světa špičkového zvuku, kde si jde svou vlastní cestou. Díky mnohaletým úspěchům je dnes společnost dCS považována za vůdčí světovou firmu v oblasti návrhů a výroby převodníků D/A.


  • Produkty jsou rozděleny do několika kvalitativních skupin…


    • Série VIVALDI:



    • Systém Vivaldi je nejvyšší řadou v katalogu dCS. Jedná se o digitální zdroj zvuku v naprosto maximalistickém pojetí. Je tvořen 4 samostatnými jednotkami, z nichž každá má na starosti pouze jednu speciální činnost. Celek tvoří tyto přístroje: referenční a nejvíce vyrafinovaný transport na trhu, nazvaný Vivaldi CD/SACD Transport, referenční streamer s upsamplerem Vivaldi Upsampler Plus, dále je to D/A převodník Vivaldi DAC 2.0 – srdce celého systému využívající poslední generaci platformy DCS Ring DAC a referenční taktovací hodiny Vivaldi Clock – generátor hodinového signálu pro dokonalý soulad funkcí všech jmenovaných.
    • Výsledný dojem přináší doslova nelimitované možnosti digitálního světa, nabízí dosud neslýchané zvukové zážitky, které změní hodnoty vnímání toho, co přirozená reprodukce může znamenat. To také podtrhují a oceňují všichni redaktoři prestižních světových high-end magazínů.

    • Vivaldi ONE:
      Do série Vivaldi patří rovněž jedinečný player Vivaldi ONE, který vznikl v počtu pouhých 250 kusů ke třicátému výročí založení firmy. Je kombinací tří zařízení – a to jsou: Vivaldi CD/SACD Transport, Vivaldi DAC 2.0 a Vivaldi Upsampler Plus.

    •  

    •   
      Ocenění série Vivaldi:
       




    Série ROSSINI:



  •  
    Rossini – nazvaný jistým recenzentem „dotekem technologické geniality“ - využívá nejnovější platformu Digital Processing Platform a Ring DAC, vyvinutou prvotně pro sérii Vivaldi. Její obvod FPGA zaručuje dokonalejší dekódování signálu a větší elasticitu, umožňuje rovněž přidávání nových funkcí. Série Rossini využívá rovněž velmi efektivní architekturu „automatických hodin“, převzatou ze série Vivaldi.
  • Kompletní sestava této série se skládá ze 3 komponentů, kterými jsou -  Rossini CD/SACD Transport, Rossini DAC/Streamer a taktovací hodiny Rossini Clock.

    Rossini CD Player /Streamer:


  •  
    Rovněž v této sérii vzniklo zařízení, které slučuje v jednom balení více funkcí. Toto zařízení nese název Rossini CD Player /Streamer a obsahuje již legendární převodník dCS Ring DAC, CD player a speciálně pro tento model vyvinutý streamer. 
  •  

    Ocenění série Rossini:


  • BARTÓK: 




  •  
    Nový Bartók DAC / Streamer s možnosti vbudovaného sluchátkového zesilovače v sobě slučuje minulost, současnost a budoucnost firmy dCS. Jde především o nejmodernější streamovací síť spojenou s DAC, využívající technologie vyvinuté pro modely Rossini. Tento jednokomponentový digitální hudební přehrávač je vybaven legendární platformou dCS Ring DAC pro převod signálu a také vlastním, vysoce kvalitním hudebním streamerem UPnP. Nabízí rovněž velmi kvalitní regulaci hlasitosti pro přímé propojení s koncovými zesilovači, případně za doplatek také špičkový sluchátkový zesilovač.   

  •  
    Bartók je vybaven množstvím standardních digitálních vstupů, jako jsou AES-EBU, S/PDIF, USB A/B nebo Toslink. Bartók rovněž může přijímat signál po síti LAN, přičemž obsah takto vedeného signálu je průběžně kontrolován z hlediska jitteru, snadného použití a zvukového výkonu. Síťové rozhraní v současné době podporuje přenos až do 24 bit, 384kS/s a DSD 128. Podporuje také všechny hlavní bezeztrátové kodeky, stejně jako DSD ve formátu DoP a nativní DSD.
  • Bartók je podporován jednoduchou a zároveň vysoce účinnou architekturou „automatického časování dCS“ používanou v systému Vivaldi, která minimalizuje chvění a výrazně zlepšuje kvalitu zvuku. Pro ty nejnáročnější posluchače je na zadním panelu připravena dvojice vstupů WordClock 1 a 2, které umožňují připojení externích hodin Rossini Clock. 

  • Oceněné série Bartók:



  •  
  •  
  • Network Bridge


  • Universální síťový přehrávač s obsluhou MQA je jednoduchým, a současně nezvykle účinným prostředníkem mezi digitální muzikou dostupnou v síti a D/A převodníkem. Jeho hardwarová platforma umožňuje streaming hudebních flaců ve vysokém rozlišení z úložiště NAS, přenosných disků flash, servisů streamingových online nebo přes airplay ze zařízení Apple. Z digitálních výstupů pak Network Bridge přímo dodává ideální signál do DAC.



  • Network Bridge také vyžívá architekturu automatického časování, která minimalizuje jiter a znatelně zlepšuje kvalitu zvuku. Network Bridge může sám působit jako zdroj taktovacích hodin nebo ho lze připojit k externím hodinám a využívat jejich referenční taktovací signál. K tomu slouží 2 vstupy na zadní straně přístroje. Má rovněž schopnost ignorovat signál z vnitřních hodin a podobně jako to dělá Vivaldi DAC, může ho precizně rekonstruovat z digitálního signálu. 


  • Ocenění Network Bridge:

     


    Přehled všech modelů včetně jejich technických parametrů najdete na stránkách výrobce.    


  • Ceny najdete na stránkách dovozce.    
     

    VIDEA:

    Bartók zde.    
    dCS 30 LET zde
    Vivaldi ONE zde.  
    Vivaldi systém zde
    Vivaldi, TAD, Accuphase zde.  
    Rossini systém zde.  
    Munich 2016 zde

TESTY:

StereoNet
Network Bridge
„V průběhu let jsem měl k dispozici řadu produktů dCS a vždy jsem je obdivoval. Zdá se však, že v poslední době se společnost dostala na zcela jinou úroveň. The Network Bridge není výjimkou, podle mých uší jde o nejlepší streamovací transport, jaký v současné době trh nabízí. Miluji jeho kombinaci výkonu, funkčnosti a ceny. Přidejte jednotku NAS nebo streamovací účet plus ten nejlepší DAC, jaký si můžete dovolit, a máte naprosto výjimečný zdroj digitální hudby, který je dostupnější, než byste čekali. Miluji, jak ožívají služby Tidal a Qobuz a ukazují nám, jak úžasně mohou znít. A to vše se svolením jedné malé krabičky dCS a chytré aplikace ve smartfonu.“  
Kompletní test najdete zde.


High Fidelity
Network Bridge
„dCS Network Bridge je lepším transportem než ten, který máme v playeru Rossini. Je to jeden z nejlepších transportů jaké znám a teprve 2x až 3x dražší vydařené produkty, dokáží nabídnout více barev a lepší rozlišení. dCS všechno co dělá, dělá dobře, a některé věci dokonce výjimečně dobře. Proto tento Network Bridge může být reálným, high-endovým zdrojem zvuku v dobře sestaveném audio systému. Musím přiznat, že i na mně, zarputilého příznivce fyzických CD nosičů, Network Bridge udělal obrovský dojem. Takže se zamysleme nad dobrým diskem NAS, a máme vyhráno!“   
Kompletní test najdete zde.


Hi-Fi +
Network Bridge
„Slyšel jsem různé starší produkty dCS které jsem obdivoval a respektoval, ale nějak se mi zdálo, že jejich zvuk je až příliš monolitický a málo oduševnělý. The Network Bridge a současná generace sestavy Vivaldi mi však připadají jako naprosto jiná zvířata. Jejich zvuk je mimořádně průhledný a odhalující, ale také velni přirozeně znějící. V případě Network Bridge se jedná o nejnovější produkt, navíc za znatelně sníženou cenu. Řekl bych, že pokud hledáte nejmodernější řešení pro přehrávání z pevného disku, v tomto případě jste katapultováni v audio žebříčku přímo na absolutní špičku a to za velmi rozumnou cenu.“      
Kompletní test najdete zde.


Part-Time Audiophile
Network Bridge
„Kombinace Network Bridge + Roon poskytla nejlepší zvukové výsledky, navíc s výhodou spolehlivosti a snadné použitelnosti. Tato sestava si získala stálé místo v mé poslechové místnosti. Pokud již vlastníte DAC od firmy dCS, nebo jiný, který máte rádi a potřebujete přidat streamování, pak Network Bridge je něco, co byste měli zvážit. Já jsem si okamžitě koupil testovaný kus a můj Debussy DAC jsem nahradil DACem Vivaldi. Budoucnost vypadá jasně digitálně, takže po mých LP se nyní určitě jenom zapráší a já se těším na společné stárnutí s Network Bridge. Proud nových vylepšení od dCS bude držet můj systém stále svěží a já budu hrdý, že ho vlastním.“  
Kompletní test najdete zde.


Computer Audiophile
Network Bridge
„Společnost dCS vytvořila produkt, který překlenul propast mezi starým a novým – The Network Bridge. Kromě majitelů výrobků dCS z něho bude mít prospěch i mnoho nadšenců, kteří vlastní starší DACy od jiných výrobců. Polepší si však nejen oni, ale Network Bridge vdechne nový život i novějším produktům, jako jsou např. Berkeley Audio Design nebo Schiit Audio tím, že jim pošle do jejich převodníků to, co oni sami nemají. Jedná se hlavně o síťové rozhraní UPnP, DLNA, AirPlay, Spotify, Tidal, úložiště USB, DSD/DXD down sampling, dekódování MQA a další. S ohledem na kvalitu zvuku je Network Bridge na špičce mezi těmi, které jsem slyšel. Přináší hudbu v celé své kráse a je stejně snadné ji emocionálně nasát z alba Niny Simone z roku 1965 nebo propadnout kouzelnému zatracení při poslechu živého koncertu Pearl Jam v nahrávce 24 bit / 96 kHz. Takové zážitky jsou to, o čem je celé naše úžasné hobby. O přiblížení se k hudbě samotné.“      
Kompletní test najdete zde.


AUDIO Video
Bartók
„Dosud jsem byl přesvědčen, že zvuk téhle kvality z digitálního zdroje není možné získat ze zařízení pod 600 tisíc korun. Svět ale postupuje vpřed a občas se stává, že technologický postup předběhne stále rostoucí ceny. To se stalo právě v tomto případě – základní model firmy dCS deklasoval moji současnou referenci – Meitnera MA 1. Ano, Bartók je dražší, ale v kontextu značného nárůstu kvality zvuku zanedbatelně. Zvlášť, že nabízí nesrovnatelně větší funkcionalitu ve formě interního streameru velmi vysoké kvality (Network Bridge), mnoho různých upgradů a především vyrafinovanou, prakticky bezeztrátovou regulaci hlasitosti. To umožňuje bezproblémové připojení Bartóka přímo k výkonovému zesilovači. Další velkou výhodou tohoto modelu je možnost výběru mezi modelem se zabudovaným sluchátkovým zesilovačem, nebo bez něho. Bartóka vidím jako obrovský a současně neočekávaný objev ve skupině drahých D/A převodníků. Jeden z těch, které se vyskytnou jednou za mnoho let. Jde o fenomenální digitální zdroj zvuku, rovněž díky skvělému internímu streameru. Z mého pohledu Bartók reorganizuje celý současný stav referenčních high-end převodníků D/A. Od této chvíle budou mít všichni jeho konkurenti ještě těžší pozici než doposud. Cena nepatří mezi ty přístupné, ale neznám žádný jiný DAC za podobnou cenu, který by se kvalitou alespoň z dálky přiblížil Bartókovi. Ale kdo ví? Možná takový existuje?“ 
Kompletní test najdete zde.

TONE Audio
Bartók
„Jak jsem již řekl, DACy dCS vždy přinášejí tu nejvyšší muzikálnost. Jejich výrobky používám již více než 10 let jako referenční nástroj. Velmi se mi na nich líbí způsob, jakým slouží hudbě a nikoli naopak. Toto je player , který mohu poslouchat 12 až 16 hodin denně při jakýchkoli příležitostech, s nulovou únavou. dCS odvádí skvělou práci při prezentaci hudby s její tonalitou, která jakoby tvoří mrtvý bod uprostřed celé její škály. Produkty dCS (a Bartók není výjimkou) nezní teple a romanticky, ani příliš světle nebo dokonce tvrdě. Stejně dobře jsou zvládnuty i ostatní hudební parametry, takže nejlepší bude, když si půjdete Bartóka poslechnout k nejbližšímu prodejci.
Nemusíte být aristokratem, abyste měli svého vlastního Bartóka. Pokud máte rádi hudbu a chcete poslouchat špičkový digitální hi-end zvuk, který vám poskytne dostatek výkonu, je Bartók vítězem. Výkon, který poskytuje, více než ospravedlňuje jeho cenu. Firma dCS zde nabízí naprosto špičkové technologie ve zvýhodněném balíčku, který překonává mnoho podstatně dražších zařízení.
Nejlepší však je to, že zákaznický servis a nepřetržitá podpora, která přichází s každým výrobkem dCS zajišťuje, že si tento digitální přehrávač budete užívat po mnoho let. Uděluji nejvyšší doporučení!“ 
Kompletní test najdete zde.

Hi-Fi News
Bartók
„Nový Bartók, vzhledem ke své ceně v porovnání s dražšími bratry dCS, přináší za dané peníze naprosto vynikající zvukovou kvalitu. Nejnovější generace dCS Ring DAC i nadále nabízí nesmírně detailní a přesto zcela pohlcující zvuk, který je vysoce emocionální a zábavný. Výslednému faktoru skvělé všestrannosti, funkčnosti, kvality provedení i povrchové úpravy tohoto nového DAC, je velmi těžké odolat. Navíc ani vaše sluchátka nebudou přes Bartóka nikdy hrát druhé housle.“ 
Kompletní test najdete zde.

AudioVideo
Bartók
„I z mého omezeného času, který jsem s Bartókem strávil, je jasné, že tento streamer-DAC si zachovává základní přesnost a muzikálnost, díky které se značka dCS stala tak oblíbenou mezi hudebními fanoušky a zvukovými nadšenci. Bartók navíc přidává ještě nevídanou všestrannost, jakou je streaming. Navrhoval bych také, aby vše znělo rozpínavěji, expresívněji a nakonec i více muzikálně než dCS Network Bridge, který je sám o sobě již velmi působivým praktikem streamingového umění, i když nemá svůj vlastní DAC. A jsem rád, že vše bylo vyslyšeno. Stejně jako v případě všech převodníků dCS není cena nijak nízká, ale vzhledem k celkovým standardům konstrukce i výkonu, jakož i poskytovaným službám v budoucnu, je tato nabídka velmi výhodná.“  
Kompletní test najdete zde.


SzymonFaber
Bartók
„Bartók je čistě high.endový zdroj zvuku, který podle mého názoru dobude srdce mnoha audiofilů. Tři přístroje v jednom balení, referenční úroveń zvuku a ušetření značných prostředků za další kabeláž způsobuje, že se na jeho cenu díváme přivřenýma očima. Za sebe mohu Bartóka plně doporučit. Než se objevil na trhu, byl jsem spíše skeptikem, obzvlášť, když jsem si vzpomněl na zvuk Pucciniho nebo na Rossini Player. Teď vím, že producent vyvodil závěry a zkonstruoval skvělý přístroj, aby všem novým majitelům zajistil spoustu veliké radosti.
Lze to udělat ještě lépe? Ano, lze, transport + DAC Vivaldi v několika aspektech jde ještě dále, ale za několikaprocentní zlepšení je potřeba těžce zaplatit. V tomto případě konkrétně 4 násobek a to bez kabeláže. Vzhledem k tomu, že interní streamer v Bartóku hraje opravdu skvěle, nevidím v této ceně žádnou konkurenci!“
Kompletní test najdete zde.

HiFi Philosophy
Bartók
„Existují dražší převodníky D/A, ale nevidím potřebu kupovat něco dražšího. Nanejvýš můžete dokoupit master clock, určitě magie ještě stoupne. Případně lze sáhnout po nějakém dražším DACu, pokud pro někoho 600 tisíc Kč není problém. Výsledek bude jistě ještě více prestižní a zvuk o chloupek lepší. Samotné dCS je na tuto eventualitu připraveno a již delší dobu nabízí komplet Vivaldi se samostatným upsamplerem a master clockem, za osminásobek Bartóka. Ale to teď není důležité, protože když se ponoříte do poslechu Bartóka a nepůjde o poslech plný zkoumání, ale o muziku a svět vlastních poznatků, zapomenete na všechno a ocitnete se ve vašem soukromém ráji. Tento Bartók zcela jistě prolomí bariéru rajského zvuku, bariéru celkové halucinace. V audiofilním světě jde o bariéru nejvyšší. Jediná, ještě důležitější probíhá mnohem níže, mezi zvukem dobrým a špatným. Existují lidé, kteří se spokojí i s tím špatným, možná je jich dokonce většina. Zřejmě hlavně proto, že se s lepším zvukem nesetkali. My však – audiofilské jádro – máme problém s tou druhou bariérou, protože ta první je již dávno za námi. Pro její zdolání doporučuji Bartóka jako zvíře, na kterém ji přeskočíte, a to lehce a s rozmachem!“  
Kompletní test najdete zde.

Alpha - Audio
Bartók
„V naší zkušební kariéře máme samozřejmě vysoké nároky, ale někdy zkoumaný produkt překročí i ten nejvyšší vrchol. To je prostě zvláštní. dCS Bartók posouvá hudební zážitek na zcela jinou úroveň. Není pochyb o tom, že bude uděleno naše nejvyšší ocenění ALPHA, protože jde o naprosto špičkový produkt. Přesto Bartók není pro každého nadšence, ne kvůli vykreslení zvuku - protože si prostě nedokážeme představit, že by se někomu nelíbil. Jde přece o fantastický hudební produkt. Tady jde pouze o cenu- ne každý si může dovolit zaplatit 14.250 Euro nebo případně 12.000 Euro bez sluchátkového zesilovače. A to je veliká škoda, protože Bartók bezpochyby dokáže celý svět hudby obohatit, a bylo by krásné, kdyby si ho mohl užívat každý.“ 
Kompletní test najdete zde.

Hi-Fi +
Bartók
„Prokukty dCS byly vždy uznávány za systémy s vysokým rozlišením, ale v dnešní době se firmě podařilo toto vše sloučit s výrazně hudebním a skutečně barevným přednesem. Digitálně streamovaná hudba prostřednictvím Bartóka je zcela spojitá, plná rytmického pohybu a života. Její tok, tempo i nedostatek digitálního zrna je zde opravdu uspokojivý, zejména pokud patříte mezi ty posluchače, kteří se rádi ponoří do celkové hudební atmosféry.
Vzhled je možná trochu konzervativní, ale nabízí vysokou muzikálnost. Při využití jako síťový DAC je velmi působivý a když přidáte jeho vysoce kvalitní proměnnou výstupní fázi a jistotu, že aktualizace budou do budoucnosti i nadále rozšiřovat hudební schopnosti tohoto přístroje, pak to všechno dává smysl a Bartók jako digitální zdroj zvuku se stává vítězem.“ 
Kompletní test najdete zde.


AudioStream
Bartók
„Bartóka jsem používal jako traktor na farmě. Celodenně jsem ho nechával dělat práci, kterou umí nejlépe, tzn. přehrávat hudbu a nutit mě zapomenout na to, že slyším digitální motor, který převádí binární informace do života. Tady jsem naopak slyšel pouze dýchající umělce, kteří byli nuceni neustále hrát pro moje potěšení. Bez ohledu na to, o jaké zvukové povinnosti jsem Bartóka požádal, on je splnil na úrovni těch nejlepších síťových DAC i samostatných sluchátkových zesilovačů, s jakými jsem se dosud setkal. Zvuk byl velmi muzikální, svěží a přesný v charakterizaci detailů v nahrávkách, aniž by se stal analytickým. Měl timbrální i tonální barvu, kterou bych spíše spojoval s analogem než s digitálem. Z pohledu softwaru i hardwaru vše fungovalo na jedničku, ať jsem Bartóka spojil s čímkoli. Za cenu 15 tisíc dolarů zní i působí Bartók skvěle a podle mého názoru se blíží spíše svým dražším firemním sourozencům dCS, než by si člověk myslel. Ne, ve správně vyladěném systému nebude znít lépe než Rossini, ale společnost dCS zde nabídla kupujícím spoustu „lahůdek“ z Rossiniho, za cenu o 8 tisíc dolarů nižší. A navíc ještě přibalila vynikající sluchátkový předzesilovač!“ 
Kompletní test najdete zde.


Audiophile Style
Bartók
„dCS Bartók je jedním z nejpůsobivějších kousků zvukového vybavení, jaké jsem ve svém systému měl. Kvalita zvuku samotného DAC je ohromující, jako DAC + sluchátkový zesilovač soutěží „head to head“ s mou referencí Chord Hugo M Scaler+ Hugo TT2. Ale počkejte, Bartók toho nabízí víc, obsahuje procesor pro streamování v síti, který poskytuje nejkomplexnější sadu funkcí a nejlepší kvalitu zvuku, jakou jsem dosud slyšel. Když všechno sečtete, přijde mi to pro mnohé audiofily velmi výhodné. Později mě však začala drásat zvědavost, zda vůbec a o kolik by mohl být ještě lepší jeho větší bratr – Rossini. A mám vůbec dostatečně rozlišovací systém, abych to mohl posoudit? A protože můj místní dealer mi jednotku Rossini na několik týdnů milostivě zapůjčil, mohl jsem se přesvědčit na vlastní uši. Moje naděje, že rozdíly budou malé a jemné, byly přerušeny hned během prvních taktů nového alba Tool – Fear Inoculum. Místo toho mi spadla čelist. Taková srovnání bývají krutá. Ten stejný Bartók, který jsem dříve chválil za jeho dynamiku a fyzičnost, zněl nyní kosterně a úzkostlivě. Naprosto čistý realismus všech nástrojů mi najednou otevřel oči.
Postačí, když řeknu, že další dva týdny jsem prošel zvukovou blažeností, když jsem každou volnou chvíli poslouchal Rossiniho. Kdybych žil ve vesmíru, kde bych si mohl dovolit tuto bestii, dostal bych ji. Vraťme se však k původním otázkám, které jsem položil na začátku této recenze. Byl jsem nadšený, když jsem slyšel rozsah zlepšení, který stále existuje mezi Bartókem $ 15k a Rossinim $ 24k a rovněž skutečností, že to bylo v mém systému jasně slyšet. Je to vlastně poněkud depresivní, protože my plebejci bychom rádi věřili, že klesající ceny DAC se dostanou např. až na úroveň 2000 $. Je sice pravda, že i v cenovém rozpětí nižším než 2 000 USD existuje mnoho vynikajících DAC, vylepšení však stále pokračují i v tom nejvyšším cenovém spektru a jsou bohužel, velmi podstatná.“ 
Kompletní test najdete zde.


Hi-Fi i muzyka
Rossini Player
„Nedávno jsem navštívil v Pražském Rudolfinu koncert Anne Sophie Mutter. Byl to nezapomenutelný zážitek, jedna z nejsilnějších hudebních zkušeností, jaké jsem dosud absolvoval. Zde každý tón měl vliv na způsob mého myšlení i vnímání hudby. Po tomto zážitku se můj svět změnil a já jsem dosáhnul další úrovně hudebního zasvěcení. Koncert sice zůstal jenom vzpomínkou, ale zformoval úroveň mého vědomí. Když jsem na konci testu vracel Rossiniho, měl jsem podobný pocit. Něco sice skončilo, ale setkání s tímto fantastickým přehrávačem zanechalo v mé audiofilské identitě trvalou stopu. dCS Rossini je současným, moderním digitálním zdrojem zvuku, bez jakýchkoli vad a kompromisů. Zcela mění způsoby vnímání hudby v domácích podmínkách. Je to dotek technologického génia!“ 
Kompletní test najdete zde.


High Fidelity
Rossini Player
„To, co odlišuje Rossiniho od naprosté většiny CD ale i SACD přehrávačů, které jsem slyšel, to je množství „hudby v hudbě“, jaké z něho dostáváme. Jeho podání je angažující především emocionálně. Při jeho poslechu vnímáme jednak intelektuální úroveň nahrávky – slyšíme, o co v ní jde, a rovněž její emocionální úroveň – protože to co slyšíme zároveň i prožíváme. Za to všechno vděčí Rossini především své vysoké dynamice, výjimečné barvě a hlavně mimořádné schopnosti zobrazení prostoru. To všechno je fajn, ale nestačilo by to, pokud by nebyl zvuk současně plný a hutný. A právě takový nám dCS nabízí.
Postup v audiu je stálý a jasně zřetelný. Dobré konstrukce z minulosti jsou stále dobré, ale současná špička jim uniká. Rossini do té špičky patří z každého pohledu – stavby, výbavy, funkčnosti a hlavně zvuku. Je to přístroj z absolutní špičky diskových přehrávačů, streamerů a převodníků. Jeho zvuk je nebývale energetický a plný. Není sice tak univerzální jako systém Vivaldi, výsledný dojem je zde částečně závislý na spolupracujícím systému jako celku, subjektivní dojem pak na očekáváních posluchače. Ve funkci streameru se mi Rossini dokonce líbil znatelně více než Vivaldi. Takže, pokud na to máte, kupte si plný systém Vivaldi, protože je to nejlepší digitální zdroj zvuku na světě, pokud však nedisponujete takovou sumou, je přímo povinností vyzkoušet Rossiniho.“ 
Kompletní test najdete zde.
 

Thev Speaker Shack
Rossini player + Master Clock
„V poslední době jsem strávil mnoho týdnů s dCS Rossini + Master Clock v mém systému a opravdu musím vysoce ocenit přehrávání CD. Absolutně jsem se však zamiloval do své sbírky hudby s vysokým rozlišením. Ta mi poskytla neuvěřitelnou muzikálnost a utvrdila mě v přesvědčení, že zejména digitální nahrávky Hi-res jsou tady proto, abychom si pořizovali přehrávače, jako je Rossini. S ním uslyšíte více muziky, než kdykoli předtím. Spárujte jeho výjimečný výkon s vynikající snadnosti použití a máte jeden z nejlepších digitálních zdrojů zvuku na této planetě.“  
Kompletní test najdete zde.
 

Audio Esoterica
Rossini player + Master Clock
„Kombinace Rossini player + Clock představuje značné výdaje, je to téměř 50 tisíc dolarů. Je to však relativní suma za vstup do nejmodernější řady digitálních produktů věhlasné společnosti dCS. Za tuto investici získáte kompletní systém pro přehrávání s těmi nejvyššími standardy, proprietárním okruhem a nejnovější DAC technologie. Můžete přehrávat staré disky stejně jako si užívat potěšení ze streamování souborů s vysokým rozlišením včetně DSD. Samozřejmě máte možnost pořídit si nejprve Rossini player a upgrade s hodinami udělat později, až vám to finance dovolí. Všimněte si také možnosti připojit Rossini player přímo k vašemu výkonovému zesilovači, čímž ušetříte nemalé prostředky za klasický externí předzesilovač. Stojí tedy za zvážení, zda vlastnit produkt jednoho z nejuznávanějších výrobců špičkového digitálního audia, protože pouze pro ty šťastné jsou moudré nákupy dost na to, aby si splnili své sny.“ 
Kompletní test najdete zde.
 

Hi-Fi +
Rossini player + Master Clock
„Mám pocit, že jsem ve svém testu pouze poškrábal na povrchu to, co všechno může tento player dokázat, zvlášť pokud spolupracuje s Master Clockem, Pak teprve zjistíte, že další finanční injekci už nepotřebuje digitální část vašeho řetězce, ale pravděpodobně potřebujete lepší celý systém. dCS Rossini nastavuje ten nejvyšší standard pro digitální zvuk všeho druhu. Možná najdete „jiné“ přístroje, ale nenajdete „lepší“, ba dokonce nenajdete nic, co by se blížilo téhle úrovni. dCS Rossini je výkonný a sebevědomý player ve všech svých podobách a můžeme ho vysoce doporučit všem těm, kteří mají to štěstí a mohou si pořídit digitální zdroj na téhle úrovni.“ 
Kompletní test najdete zde.
 

HiFi Philosophy
Rossini player
„Vzhledem k jiným – třeba i velmi drahým převodníkům – dokáže Rossini proniknout do nahrávky hlouběji, a to bez jakékoli námahy. Netlačí na detaily, jenom je podává naprosto samozřejmě, jakoby nic. Nezdůrazňuje je ani nepodtrhuje, zjevují se samy, bez jakýchkoli průvodních podnětů. Nejde však pouze o přirozenou detailnost, jde o něco víc, o přirozenou svobodu proniknout do vzdálenějších horizontů hudby, do těch, kde ostatní přístroje už změnily přednes v jednolitou hudební masu. Audiofilové by řekli, že ukáže nové světlo nahrávek, které nám umožní nové vidění a nové poznatky. A to všechno naprosto bez jakéhokoli úsilí, jakoby to bylo samozřejmostí. Samozřejmost to však není, protože jiným přístrojům to není dáno, a tím vzniká ten zásadní rozdíl mezi Rossinim a všemi ostatními. S Rossinim více vidíme i slyšíme a současně v jeho prezentaci panuje větší pořádek, to jsou jeho největší klady. Pro někoho budou větší, pro jiného menší, pro všechny to však přináší při poslechu hudby satisfakci a klid. Toto vše vnímáme podvědomě, ale když se pak vrátíme k poslechu aparatury nižší úrovně, objeví se nepořádek, zvuky padají na sebe jako opilé, posluchač se propadá do beznaděje. Rossini chce být řekou, ne rybníkem. Proto je potřeba k němu zvolit otevřené a živé napájecí kabely. On čerpá radost z toho říčního proudu, on není akváriem se zlatými rybičkami, on má povahu dravého potoka. Když začne šumět a bublat, tehdy předvede svou krásu. Když ho přibrzdíme, neukáže, co umí. Ještě nikdy jsem neměl tak silný pocit při výměně kabelů, že jednou je to super a jindy velmi špatně.
Pokud bych to měl shrnout, tak máme před sebou velmi luxusní přístroj od značky s obrovským renomé, s vynikajícím vzhledem, s mimořádně bohatou výbavou, s rychlým a živým zvukem, který dokáže precizně zobrazit detaily a současně je velmi muzikální, který umí zobrazit hloubku scény přímo holograficky a nabízí prostorný a různorodý bas, přirozené lidské hlasy a ideální rovnováhu mezi basy a výškami. Když k tomu všemu připočteme ještě potenciometr pro řízení hlasitosti, který neubírá nic na kvalitě zvuku, máme vynikající komplexní přehrávač.“ 
Kompletní test najdete zde.
 

Hi-Fi Voice
Vivaldi systém
„Je vlastně mimořádně těžké ve slovech předat zážitek, kterým poslech dCS Vivaldi je. Protože je vlastně i v reálu a se zkušenostmi těžké uvědomit si, jak MOC dobrý tenhle přehrávač je. Že s ohledem na absurdně vysokou cenovku očekáváte maximální úroveň, to je jaksi samo sebou - že dostanete perfektní zpracování, excelentní možnosti nastavení nebo nástroje, které vám otevřou jak hudbu z fyzických disků, tak ze sítě, to je taky tak nějak očekávatelné od top modelu firmy s pověstí, kterou má dCS. Ale to, jak přirozeně, s jakou jistotou a s jakou dospělostí se systém Vivaldi propracuje od první do poslední vteřiny libovolné nahrávky, jak fantasticky dokáže přenést až k vašim uším i ty sebemenší detaily a to beze stopy zdůrazňování, to je krásné. Doslova krásné, protože každá skladba, každá nahrávka se stává zážitkem. Zvuk je překvapivě klidný ve své absolutní netechničnosti, je libozvučný a muzikální a vlastně se nedá ani pořádně popsat. Co byste ale rozhodně měli udělat, to je jednou ho zažít. V klidu, pořádně. Protože takový zážitek se stane nenápadně, ale jasně ustavujícím momentem, který přepracuje vaše hodnoty a vnímání toho, co přirozená reprodukce může znamenat.“  
Kompletní test najdete zde.
 

Hi-Fi News
Vivaldi systém
„Velice flexibilní, skvělý, prostě „obrovský“ systém Vivaldi představuje milník ve vývoji digitálního zvuku. Nikdy jsem neslyšel, aby hudba z digitálního zdroje byla servírovaná tak bohatě, tak barevně, sama o sobě však naprosto nezabarvená. Což je samozřejmě přesně to, jak by to mělo být. Vždyť již v samotném názvu nám tento systém sugeruje sám sebe – dCS Vivaldi je skutečně určen pro digitální přehrávání ve všech ročních obdobích.“  
Kompletní test najdete zde.
 






Pohled do našeho studia: